Лято, море и още нещо...(Втора част)

Здравейте и добре дошли в моя блог! Много се радвам, защото доста от вас ми писаха, че искат да прочетат продължението на блога! Първоначално не знаех какво точно ще бъде, но се постарах и дано ви хареса!



Както обещах ще ви споделя моето мнение за нашия хотел! Казва се ,,Mersin"! Когато пътувахме към хотела идея си нямах как се казва, как изглежда и колко е луксозен! Искам да си призная, че бях около 7 годишна и честно казано за първи път бях попаднала в 4* хотел! Бях доста впечетлена и развълнувана от обстановката която бе покрай мен! За съжаление не мога да ви препоръчам или да ви разкажа за хубав ресторант, защото може би се досещате се, че хотелът бе All Inclusive!



Ако сте отсядали в Кушадасъ, предполагам, че са ви предлагали различни екскурзии! Тогава не знаех какво представляват и където ме заведат там, но съм много щастлива, че имах възможността да посетя тези превъзходни места! Наистина ви препоръчвам Ефес и Памуккале! Разлиствайки програмата ни за Кушадасъ виждам, че предлагат: Джип Сафари, Аквапарк, разходка с корабче, Ефес и Памуккале..ако бях сега там, това щеше да е моят избор!




Ефес! Какво бих могла да ви разкажа за него?! Днес, по-голямата част от огромния град все още е скрита под хълмовете, но и сегашната гледка е достатъчно впечатляваща. Бели Мраморни улици, колони и стени се издигат под жарките средиземноморски лъчи...Някои от основните забележителности са древния стадион, театъра, Аркадският път, Одеонът, библиотеката на Целз, Храмът на Адриан, Храмът на Артемида и още много други, заслужаващи същото внимание!



Ами сега..Какво следва за Памуккале ( памучната крепост)?! Гледайки снимката сигурно си представяте и си мислите, че това е направено от памук!? Другото което можете да си помислите, съдейки по белия цвят е, че това е нещо замръзнало и водата която се стича е ледено студена, но не! Ако не сте ходили наистина си заслужава, сега ще ви разкажа, за да знаете малко повече, какво представлява!


В това живописно място действието на горещите извори, довежда до варовикови образувания върху скалистите тераси. Водата с температура 37°С излиза, изпод земята от 17 извора и се спуска надолу по поредица от около сто тераси. Легендата гласи, че водите подмладяват с 10 години и самата Клеопатра е поддържала красотата си в Памуккале! Днес, всеки може да се потопи в извора, който носи нейното име.




Красивите тераси и басейни на Памуккале са в списъка на световното културно и природно наследство на ЮНЕСКО. Но ако искате да се насладите на уникалността на това място, побързайте, защото изворът все повече затихва и не е сигурно до кога ще продължи да съществува.




Не забравяйте, че качвам нов блог сряда и неделя! Това беше от мен за сега! Доскоро! 🔜🗺

Коментари

Популярни публикации от този блог

Къде да отседнете когато отидете до Седемте рилски езера?

Получих продукти от FOREVER? 😮💚✅

Отново в Созопол! ☀️